Försäljningsvillkor

Allmänt
Alla priser som ligger på webben kan ändras utan särskilt meddelande. Leverans och fakturering sker till på leveransdagen gällande priser. Priserna inkluderar ej mervärdesskatt och återvinningsavgift. Mottagande av våra varor betraktas som accept av våra försäljnings- och garantivillkor.

Betalning
Om inget annat avtalats, skall betalning vara oss tillhanda senast inom 30 dagar räknat från fakturadatum. Vid försenad likvid debiteras dröjsmålsränta.

Leverans
Om inget annat avtalats, sker leverans fraktfritt om ordersumman är 3 500 kr eller mer.Leverans sker med för oss billigaste reguljära transport efter vårt avtal. Önskas snabbare transport betalas detta av kunden.Vid mottagande av leverans skall kunden mot frakt/följesedel kontrollera att rätt antal varor är levererade och att det ej förekommer några synliga skador på förpackningarna.Om felaktighet föreligger skall kunden reklamera leveransen till levererande speditör. Om så ej sker avsäger vi oss all vidare ansvar för leveransen. Har du frågor om din leverans är du alltid välkommen att kontakta Amring.

Hämtningar på Arendalsvägen:

För dig som vill hämta däck har vi öppet på lagret mellan 07:30-16:30.
För att vi skall kunna ge dig den bästa servicen när du kommer hit så ber vi dig tänka på att det tar
minst en timma från ordertillfället tills dess att däcken finns redo för uthämtning.
Observera att webborders ibland kan dröja något längre, speciellt om du lagt beställningen sent på kvällen.
Tack för ditt samarbete!

Avbokning
Efter att din order har behandlats går den via automatik ut till vårt lagersystem efter cirka 10 minuter. Då din beställning är ute går det inte att ändra eller avboka.

Returer
Returer godkännes endast om de i förväg är accepterade av Amring. Skickas en vara tillbaka utan korrekta returhandlingar uteblir ersättning. Vi tar inte emot varor som varit monterade. Vi tar bara retur på varor som är fakturerade från oss de senaste 6 månaderna. Behöver du returnera en vara kontaktar du claims@amring.se. Kunden står för frakt- samt hanteringskostnad enligt nedan.
Ort
Fraktkostnad
Retur/hanteringskostnad
Övrigt
Göteborg, stadstur
500 kr <8 däck/fälgar* 5% per artikel Regional Göteborg
500 kr <8 däck/fälgar 5% per artike Övriga Sverige
750 kr <8 däck/fälgar 5% per artikel Norrland
Kolla faktiska fraktkostnaden
5% per artikel

Kund lämnar själv
350 kr <8 däck/fälgar 5% per artikel * > 8 däck/fälgar ytterligare kostnad tillkommer

Returer av TPMS sensorer
Vid leverenser med TPMS sensorer levereras hjulen med TPMS sensorer som vi har programmerat så att dessa kan kopplas ihop med vald bil. Du beställer TPMS sensorerna via vår webshop alt via vår orderavdelning. Hur sensorerna kopplas till bilen skiftar mellan olika bilmodeller. Det är vanligt att systemet är självlärande, vilket innebär att systemet fångar upp ett nytt hjuls signal efter ungefär 20 minuters färd alternativt att man aktiverar de nya hjulen via bilens färddator. Men det finns även bilar där sensorerna måste aktiveras i bilen och då krävs det speciell utrustning inkoppling av TPMS sensorerna till bilens dator ansvarar ni som kund för.
De uppgifter angående TPMS som anges i katalog och/eller webshop är att betrakta som vägledande. Vi tar inget ansvar för uppkomna problem vid montering av olika TPMS-ventiler. Varje återförsäljare/montör har ansvaret att kontrollera att gällande direktiv enligt respektive TPMS-tillverkare uppfylls. Programmering av ventiler samt eventuell programmering i bil är upp till respektive återförsäljare/montör att införskaffa sig kunskap om.
Om detta ovan följts och ändå inte TPMS sensorerna fungerar skall sensorerna returneras till oss enligt följande:
– Sensor, ventil, nål och hatt skall vara komplett.
– Förpackning alt tillhörande påse med idnr skall bifogas.
– Produkten skall vara avtorkad och ren efter en ev montering.